Suplementy diety – na co warto postawić?

Suplementy diety są niezwykle popularne na współczesnym rynku. Jednakże nie wszystkie faktycznie oddziałują na nasz organizm tak, jak opisują to ich producenci. Do najczęściej wybieranych należą produkty dostarczające nam dawki magnezu, wapnia, witaminy D czy też witaminy B. Jak wybrać suplement, który – regularnie przyjmowany – da wymierne i zauważalne efekty, a jak uniknąć produktów, które nie charakteryzują się zbyt mocną efektywnością?

Magnez – podstawa regularnej suplementacji witaminowej

Magnez, jako suplement diety, dostać możemy w wielu formach. Jest to niezmiernie istotny pierwiastek, który wpływa na nasze samopoczucie fizyczne, ale i psychiczne. Dlatego też jego większe niedobory prowadzić mogą do gorszego samopoczucia, koncentracji, odporności, bezsenności, czy nawet wpłynąć na rozwinięcie się depresji. Większość z nas cierpi – na większe lub mniejsze – jego niedobory. Wynika to z nieodpowiedniej diety (zbyt duża ilość tłuszczów w niej, przetworzona żywność o niskich wartościach odżywczych), braku wyrobionego nawyku regularnego picia wody czy też zbyt częstego sięgania po kawę (ta z kolei wypłukuje magnez z organizmu). Jedną z opcji suplementacji jest postawienie na taurynian magnezu. Pierwiastek przyswaja się najlepiej właśnie w takiej formie, dzięki czemu do naszego organizmu dostają się jego odpowiednie ilości pozwalające zniwelować nasze niedobory. Duża część suplementów z magnezem, nie posiada jego odpowiednich wartości, przez co ten, nawet po długotrwałym przyjmowaniu, nie odbija się pozytywnie na naszym samopoczuciu.

Taurynian magnezu – jedna z lepszych form przyswajania go

Coraz częściej przetwarzana żywność oraz jej modyfikacje genetyczne sprawiają, że jedzenie posiada coraz mniej istotnych dla nas wartości odżywczych. W związku z tym, z roku na rok zwiększa się procent populacji, która ma niedobory magnezu. Oprócz chlorku magnezu i cytrynianu magnezu, to właśnie taurynian magnezu charakteryzuje się najwyższą efektywnością działania. Model ten niezwykle szybko wchłania się w nasz organizm, a także w przeciwieństwie do cytrynianu, nie posiada właściwości przeczyszczających. Sięgnąć po niego powinny szczególnie osoby zmagające się z problemami układu sercowo-naczyniowego. Minimalizuje ryzyko arytmii serca oraz pozytywnie wpływa na naczynia krwionośne znajdujące się w naszym organizmie. Taurynian magnezu nie jest suplementem drogim, toteż jego regularne przyjmowanie nie odbije się mocno na naszym portfelu. Z łatwością dostaniemy go w większości aptek stacjonarnych, jak i tych online. Przed zakupem zwróćmy też uwagę na ilość jonów magnezu w danym suplemencie – im ich więcej, tym lepiej.

 

Chcesz schudnąć? Oto kilka porad

Po zimowych miesiącach, powoli zbliża się wiosna. W takich okolicznościach chcielibyśmy wyglądać lepiej i czuć się lekko oraz świeżo. Zima często powoduje odkładanie się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Mała aktywność, kaloryczne jedzenie oraz krótki dzień, że przybywa nam kilka kilogramów. Jak się ich zatem pozbyć aby do lata osiągnąć smukłą sylwetkę? Oto kilka sposobów, które warto wykorzystać.

Odpuść sobie kolację!

To może wydawać się trudne, szczególnie na początku. Po miesiącach beztroskiego jedzenia ciężko jest wrócić do zdrowych nawyków żywieniowych. Dobra wiadomość jest jednak taka, że często wystarczy tylko kilka dni aby nasz wieczorny apatyt zmalał.

Wyrzuć z diety przetworzoną żywność!

Gotowe sałatki, surówki z majonezowych sosach czy też niezbyt zdrowe wędliny z chemicznymi dodatkami – te produkty nie pomagają w osiągnięciu prawidłowej wagi. Kolorowe napoje oraz wysoko słodzone soki również nie nalezą do produktów zdrowych i dietetycznych…

Przygotuj jedzenie wcześniej

Takie działanie zapobiegnie zjedzeniu „byle czego” w momencie kiedy zgłodniejemy. Wspaniale jest mieć w lodówce gotowe, przyrządzone wcześniej dania, które wystarczy podgrzać. Warto ugotować sobie większą ilość kaszy oraz przyrządzić pieczone lub gotowane warzywa, po które sięgniemy kiedy zgłodniejemy.

Ruszaj się!

To proste choć na początku nie łatwe. Wyjmij z piwnicy rower, załóż buty go biegania lub ćwicz na dywanie. Wybór należy do Ciebie! W przypadku aktywności fizycznej dobrze jest być systematycznym i ćwiczyć małymi partiami. Dzięki temu unikniemy na początku dużego zmęczenia oraz dalszego zniechęcenia.

Czerwona i zielona herbata

Ta pierwsza ma udowodnione właściwości odchudzające. Czerwona herbata wspomaga metabolizm tłuszczów, a co za tym idzie przyspiesza chudnięcie. Zielona herbata co prawda nie odchudza, ale zawiera substancje oczyszczające oraz przeciwutleniające, jak również pomaga w przemianie materii.

Ogranicz tłuste potrawy

Aby zrzucić zbędne kilogramy dobrze jest ograniczyć spożywany tłuszcz. Warto stosować inne sposoby obróbki cieplnej jedzenia takie jak pieczenie, duszenie czy gotowanie na parze. Smażenie jest najmniej korzystnym sposobem dla naszego organizmu!

Wyeliminuj nadmiar cukrów

Spore ilości białego pieczywa, słodycze czy też zbyt wiele owoców – to wszystko powody, dla których ciężko jest wyregulować wagę. Jedzmy od czasu do czasu pełnoziarniste pieczywo oraz ograniczmy słodycze! Takie działanie pozwoli na długotrwałe, korzystne efekty oraz naturalny, powolny spadek masy ciała. Dobrze jest też wymienić batoniki na zdrowe dla organizmu orzechy czy też suszone owoce.

 

Rozpoczęcie fitnessowej przygody z Mel B

O tym jak trudno przekonać się do aktywności fizycznej wie każdy początkujący. Dlatego na początek warto sięgnąć po proste ćwiczenia, które nie zniechęcą do dalszych zmagań. Właśnie takie zestawy proponuje Mel B.

Kim jest trenerka?

Melanie Brown, znana bardziej jako Mel B, to popularna piosenkarka, aktorka i prezenterka telewizyjna, była wokalistka słynnego zespołu Spice Girls. W internecie jest inspiracją dla wielu osób zaczynających swoją przygodę z fitnessem, dzięki krótkim i niezwykle prostym filmikom.

Dlaczego warto ćwiczyć z Mel B?

Treningi stworzone przez trenerkę wyróżniają się prostotą ćwiczeń, dynamicznością i szybkimi efektami. Na nagraniach Mel B otacza się gronem  współtowarzyszy, dzięki czemu atmosfera jest serdeczna i wesoła. Samo podejście trenerki zachęca do działania, nie boi się wydawania spontanicznych okrzyków i wybuchów śmiechu. Treningi są stosunkowo krótkie, dzięki czemu każdy może wygospodarować potrzebny czas i wybrać odpowiadający mu zestaw na konkretną partię ciała. Nie wymagają posiadania specjalistycznych sprzętów czy akcesorów do ćwiczeń, wystarczy butelka wody zamiast hantli, krzesło zamiast ławeczki czy ręcznik zamiast maty. Otoczenia samych nagrań jest przyciągające – ćwiczenia odbywają się na świeżym powietrzu, przy basenie, w słoneczny piękny dzień. Przywołuje to pozytywne skojarzenia i napawa optymizmem.

Treningi Mel B:

Mel B Rozgrzewka

– Mel B 10 minutowy trening pośladków

– Mel B 10 minutowy trening brzucha

– Mel B 10 minutowy trening nóg

– Mel B 10 minutowy trening ramion

– Mel B 10 minutowy trening klatki piersiowej i pleców

– Mel B 20 minutowy trening całego ciała

– Mel B trening ABS

– Mel B 15 minutowy trening cardio

Mel B rozciąganie

Treningi można łączyć w sposób dowolny, przeznaczyć na nie wybraną ilość czasu. Pamiętać należy jedynie o tym, by za każdym razem rozpocząć od rozgrzewki, która jest niezbędna przed przejściem do poważniejszego wysiłku fizycznego. Pozwoli ona przygotować i rozgrzać mięśnie oraz uniknąć niepotrzebnych kontuzji i urazów. Wykonuje się ją powoli i dokładnie, bez pośpiechu. Zwykle wystarczy tylko kilka minut rozgrzewki, aby nasz trening był kompletny i przyniósł pożądane efekty. Po części właściwej konieczne jest także rozciąganie, które ma za zadnie rozluźnić mięśnie i wyciszyć organizm. To najprzyjemniejsza część wieńcząca całe dzieło – Mel B pozwala wtedy na zdjęcie obuwia i oddanie się swobodnej relaksacji.

Dla kogo treningi z Mel B?

Zestawy ćwiczeń z trenerką dedykowane są dosłownie każdemu, bez względu na wiek czy płeć. Treningi są polecane zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych ćwiczących. Posiadają wiele pozytywnych opinii i cieszą się niezwykłymi efektami.