Suplementy diety – na co warto postawić?

Suplementy diety są niezwykle popularne na współczesnym rynku. Jednakże nie wszystkie faktycznie oddziałują na nasz organizm tak, jak opisują to ich producenci. Do najczęściej wybieranych należą produkty dostarczające nam dawki magnezu, wapnia, witaminy D czy też witaminy B. Jak wybrać suplement, który – regularnie przyjmowany – da wymierne i zauważalne efekty, a jak uniknąć produktów, które nie charakteryzują się zbyt mocną efektywnością?

Magnez – podstawa regularnej suplementacji witaminowej

Magnez, jako suplement diety, dostać możemy w wielu formach. Jest to niezmiernie istotny pierwiastek, który wpływa na nasze samopoczucie fizyczne, ale i psychiczne. Dlatego też jego większe niedobory prowadzić mogą do gorszego samopoczucia, koncentracji, odporności, bezsenności, czy nawet wpłynąć na rozwinięcie się depresji. Większość z nas cierpi – na większe lub mniejsze – jego niedobory. Wynika to z nieodpowiedniej diety (zbyt duża ilość tłuszczów w niej, przetworzona żywność o niskich wartościach odżywczych), braku wyrobionego nawyku regularnego picia wody czy też zbyt częstego sięgania po kawę (ta z kolei wypłukuje magnez z organizmu). Jedną z opcji suplementacji jest postawienie na taurynian magnezu. Pierwiastek przyswaja się najlepiej właśnie w takiej formie, dzięki czemu do naszego organizmu dostają się jego odpowiednie ilości pozwalające zniwelować nasze niedobory. Duża część suplementów z magnezem, nie posiada jego odpowiednich wartości, przez co ten, nawet po długotrwałym przyjmowaniu, nie odbija się pozytywnie na naszym samopoczuciu.

Taurynian magnezu – jedna z lepszych form przyswajania go

Coraz częściej przetwarzana żywność oraz jej modyfikacje genetyczne sprawiają, że jedzenie posiada coraz mniej istotnych dla nas wartości odżywczych. W związku z tym, z roku na rok zwiększa się procent populacji, która ma niedobory magnezu. Oprócz chlorku magnezu i cytrynianu magnezu, to właśnie taurynian magnezu charakteryzuje się najwyższą efektywnością działania. Model ten niezwykle szybko wchłania się w nasz organizm, a także w przeciwieństwie do cytrynianu, nie posiada właściwości przeczyszczających. Sięgnąć po niego powinny szczególnie osoby zmagające się z problemami układu sercowo-naczyniowego. Minimalizuje ryzyko arytmii serca oraz pozytywnie wpływa na naczynia krwionośne znajdujące się w naszym organizmie. Taurynian magnezu nie jest suplementem drogim, toteż jego regularne przyjmowanie nie odbije się mocno na naszym portfelu. Z łatwością dostaniemy go w większości aptek stacjonarnych, jak i tych online. Przed zakupem zwróćmy też uwagę na ilość jonów magnezu w danym suplemencie – im ich więcej, tym lepiej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *